Die EuroShop 2020, The World´s No.1 Retail Trade Fair

Die EuroShop, The World´s No.1 Retail Trade Fair, präsentierte sich 2017 erstmals mit ihrem neuen Konzept der 7 Erlebnisdimensionen. Diese zukunftsorientierte Wandlung wurde von Ausstellern und Besuchern gleichermaßen belohnt: Mit 2.368 Ausstellern auf 127.000 m² netto und mehr als 113.000 Besuchern aus aller Welt erzielte die EuroShop das beste Ergebnis ihrer 50-jährigen Geschichte.

Für die kommende EuroShop werden bereits jetzt die Weichen gestellt. So wird es 2020 neben den bereits bestehenden 7 Dimensionen (Shop Fitting & Store Design; Visual Merchandising; Lighting; Retail Marketing; Retail Technology; Refrigeration & Energy Management; Expo & Event Marketing) eine weitere, 8. Dimension auf der EuroShop geben: Food Service Equipment.

Wie auch in den letzten 12 Jahren wird POPAI D-A-CH e.V. in 2020 ein POPAI Village ausrichten. Die 1.400 qm große Fläche bietet für Aussteller und Besucher eine Vielfalt von Angeboten.

  • 600 qm Fläche für nationale und internationalen Aussteller
  • POPAI Forum mit täglichen Fachvorträgen von 10:30 bis 17:00
  • Geführte Messetouren.

Gemeinsam mit unserem Partner, der Messe Düsseldorf, haben wir wieder ein Konzept und eine Vielzahl von Aktivitäten entwickelt mit dem Sie sich von dem Einerlei der Reihenstände absetzen können.

Wir bieten Ihnen:

  • Einheitliche, voll ausgerüstete Stände in hoher Ausführungsqualität, die aber auch individuell gestaltet werden können.
  • Internationales POPAI Info Center
  • Catering mit Cateringpersonal
  • Zentrales POPAI Büro mit Office Angeboten (Internet, Kopierer, Drucker)
  • Besprechungsraum
  • Zentrale Lagerräume, Garderobe, Schließfächer
  • Nutzung der öffentlichen Räume

Haben Sie Interesse an einem Stand im POPAI Village? Ausführliche Informationen finden Sie hier: Angebot EuroShop 2020

Gerne unterbreiten wir Ihnen eine individuelles Angebot. Bitte sprechen Sie uns an.

 

Retail Marketing Stage

Im POPAI Village in Halle 1 findet eines der sechs Fachforen, die  Retail Marketing Stage statt. Ganztägig werden interessante Fachbeiträge/Präsentationen rund um die Themen Shopper Marketing, Retail Technology, Shopper Behaviour, Multichannel, Trends und Innovationen auf der großen Bühne präsentiert. Eine tolle Gelegenheit  Ihre Kompetenz dem Messepublikum vorzustellen. Bewerben Sie sich jetzt!

Die Präsentationsslots sind kostenfrei für den Präsenter – bitte beachten Sie, dass es sich lediglich um eine Bewerbung handelt, die von uns noch bestätigt werden muss. Wir bemühen uns allen Anträgen gerecht zu werden und werden uns im Dezember 2019 bei Ihnen melden.

2. Call for Presentation 2020 „Retail Marketing Stage“ POPAI Village

Messetouren

Während der EuroShop bieten wir folgende sorgfältig zusammengestellte Messetoren an:

  • Highlights of EuroShop 2020       Mo, 17.02. und Mi 19.02.2020
  • Highlights of FutureTechnologies at EuroShop 2020       Do, 20.02.2020
  • Highlights Retail Analytics at EuroShop 2020       Di, 18.02.2020

Düsseldorf@EuroShop 2020 – Guided Retail Tour  Donnerstag, 20.02. 2020, 10:00 bis 16:00 Uhr

Für alle Touren gilt: Gruppenführungen können individuell vereinbar werden. Dauer: ca. 3 bis 4 Stunden, Beginn 10:00 Uhr

Weitere Informationen zu allen Touren finden Sie hier:

EuroShop 2020 Guided Tours

Booking Form Guided Tours 2020

In 2017 EuroShop – the World’s No. 1 Retail Trade Fair – presented itself for the first time with a new concept: 7 dimensions of experience. This forward-looking change was honored by exhibitors and visitors alike. With 2,368 exhibitors on 127,000 sqm of net space and over 113,000 visitors from all over the world, EuroShop achieved the best result in its 50-year history. 

EuroShop is the world’s largest trade fair for retail investment requirements. Future-oriented and dynamic as the industry itself, the trade fair presents itself in eight fascinating retail dimensions with all trends and topics that are moving the future.Following the overwhelming success of our POPAI Village at Euro Shop 2017, POPAI DACH is now planning once more for a joint presentation in 2020. Together with our member and partner, Messe Duesseldorf, the trade show company, we have developed a concept and a variety of activities. A special offer for POPAI, its members and partners around the world. For the first time our POPAI Village will be located at a new destination – the new, reconstructed hall 1 directly behind the new top South Entrance. This new building complex gives the fair a complete facelift towards the river Rhine. 

Do take advantage of the opportunity to escape the conformity of row stands and become part of special stand locations with additional amenities for you and your visitors!With more than 1,200 sqm (ca. 13,200 sqf) we aim to create and provide a highly visible, international center of competence and excellence for Marketing@retail in a prime location of the exhibition.

  • 600 sqm individual booths for national and international companies
  • Standardized, fully equipped stands in high execution quality (custom made construction)
  • Open Forum for all show visitors, free presentations all day!

Together with our partner, Messe Düsseldorf, we have again developed a concept and a multitude of activities with which you can set yourself apart from the monotony of the row stands.

Our offer to you:

We organize your fair booth from application to planning, organisation and construction (build-up and dismantling).

On top you also profit from a central POPAI Village with exhibition space

  • Catering with catering personal
  • POPAI office with office services
  • Meeting room (reservation recommended)
  • Central storage, wardrobe, locker spaces
  • Usage of all public spaces (lounge, etc.)

Are you interested in a stand on the POPAI Village? Detailed information can be found here: Offer EuroShop 2020

We are pleased to send you an individual offer. Please contact us.

 

 

Retail Marketing Stage

One of the six specialist forums, the Retail Marketing Stage, will take place in the POPAI Village in Hall 1. All-day interesting presentations around the topics Shopper Marketing, Retail Technology, Shopper Behavior, Multichannel, Trends and Innovations are presented on a big stage. A great opportunity to present your expertise to the trade fair audience. Apply now!

The slots are free of charge for the presenter – no travel or hotel expenses will be provided. Please notice that this is just an application that has to be confirmed by us. We try to schedule all speakers and will come back to you in December 2019.

Call for Presentation 2020 „Retail Marketing Stage“im POPAI Village

 

Guided Tours

During EuroShop we offer following carefully curated Guided Tours:

  • Highlights of EuroShop 2020    February 17th and 19th 2020
  • Highlights of Future Technologies at EuroShop 2020    February 20th 2020
  • Highlights Retail Analytics at EuroShop 2020     February 18th 2020

Duesseldorf@EuroShop 2020 – Guided Retail Tour in Town February 20th 2020 10:00 am  – 4:00 pm

For all tours: Groups by arrangement, duration about 3 to 4 hours, start 10:00 am

More information you can find here:

EuroShop 2020 Guided Tours

Booking Form Guided Tours 2020